Sunday 11 October 2015

ADUH JERAWAT...MASIH REMAJAKAH AKU?

Hi all...selamat malam. Arini rajin pulak aku nk berblog. Xpela apa salahnye kn. Ke salah? Haha...pedulikkkk..!

Ni baru lepas mandi lg skali. Harini agak panas kat Pasir Gudang ni. Da la air kene catuan. Mandi byk lak arini. Hehe...ekon tarak nk wat cmne...

Okay...lepas mandi tgk cermin 6 x 4 ft aku ni nampakla dgn jelas jerawat da tumbuh kat dahi ni. Ada 2 bijik je mcm. Orang kata jerawat ni tumbuh kat remaja kn. Ehemm...terperasan remaja lak aku haha...


Banyak faktor kenapa tumbuh jerawat ni tp aku rase aku tau kenapa aku tumbuh jerawat ni.

1. Udara jerebu kat Pasir Gudang
2. Banyak aktiviti luar time keje membuatkn berpeluh banyak ditambah dgn jerebu
3. Jarang cuci muke...kat rumah je cuci
4. Stress keje - xtaula tahap mn stress tu sbb da biasa keje dgn stress
5. Sebab aku MASIH remaja kikiki...

Cara nk ilangkan jerawat ni sng je. Tp tips ni utk aku sorg je kot sbb kulit aku, aku sorg je yg paham. Nk tau cmne? Wat bodo jek. 2 ari lg nnti ilang haha...sementara tu rerajin je cuci muka dgn air pn ok. No issue. Xde orang pn tgk aku da tua2 ni hehe...

Tu ajela perkongsian aku utk mlm ni sebagai penutup hari. Jgn marah...penuhkn hari anda dgn senyuman.

Bye all...see ya!

0 comments:

Post a Comment

 

LurveNerd Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template